Cum ne stabilim obiectivele
Obiectivele inseamna in primul rand angajamente de a ajunge intr-un timp determinat la o finalitate specifica. Prin modul in care sunt formulate, ele pun accentul pe Ce Fel de performanta, Cat de Multa si(foarte important!) Pana Cand. Mai pe scurt, lasati abureala. Puneti deoparte lucrurile vagi. Daca iti vei propune sa fii un om mai bun, cum anume vei masura(termen cheie pentru definirea unui obiectiv) acest lucru? Ai nevoie de aceste intrebari pentru a merge pe drumul spre performanta. Utilitatea obiectivelor provine din faptul ca ele orienteaza atentia si energia intr-o aceeasi directie, spre ceea ce vrei sa realizezi. E demonstrat statistic faptul ca firmele cu manageri care stabilesc obiective pentru fiecare domeniu functional si proiecteaza strategii(calea de atingere a obiectivului) rationale si chiar agresive, sunt mereu in fata celor cu manageri care opereaza preponderent cu sperante, visuri si bune intentii. Obiectivul nu trebuie sa reprezinte orice nivel de performanta pe care managerii il considera bun si suficient. Aici e bine sa fie indeplinite simultan doua conditii: sa fie provocatoare si realizabile. Pentru a ne stabili obiective realizabile este obligatorie considerarea nivelului realist de performanta pe care il permit ramura si conditiile concurentiale. In privinta obiectivelor provocatoare, nu trebuie sa mergem intr-un club de striptease, ci sa consideram performantele pe care echipa noastra e capabila sa le atinga atunci cand e fortata la maximum. O vorba romaneasca zice sa nu intinzi coarda(nu raspund de alte conotatii ale acestui termen ) pentru ca s-ar putea rupe. Pe de alta parte, si daca te multumesti cu putin e foarte posibil sa ai parte de realizari marunte. De asta e asa greu sa reusesti. Si frumos in acelasi timp . Acest articol a fost publicat pe decembrie 12, 2008 at 8:47 am si e postata la Marketing. Poti urmari raspunsurile acestei insemnari prin RSS 2.0 feed. Puteti lasa un raspuns, sau trackback from your own site.
No comments